back

Різні можливості — рівні права. На Чернігівщині готують фахівців з інклюзивної освіти

21-08-2017 16:02

Створити потужну команду однодумців, які працюють над забезпеченням рівних можливостей в одержанні повноцінної освіти для дітей з особливими освітніми потребами — з такою метою сьогодні, 21 серпня, зібралися освітяни та фахівці педагогічної ниви на спеціалізованому тренінгу.

Триденне навчання «Інклюзивний простір. Практичні кроки» за підтримки Благодійного Фонду Порошенка проходить на базі Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шевченка.

Читати також: Інклюзія і Чернігівщина: як це працює?

285 учасників зібрання ознайомляться з нормативно-правовою базою інклюзивного навчання, психологічним аспектом інклюзивного середовища та отримають практичні навички зі складання індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами.

Варто зауважити, що тренери-наставники — місцеві представники Управління освіти і науки ОДА, Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, обласної (міської) психолого-медико-педагогічної консультації, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів — нещодавно пройшли ґрунтовне навчання у Запоріжжі.

Наталія Романова, заступник голови — керівник апарату ОДА: Одна з ключових реформ України — саме освітянська. Почесно, що Чернігівщина входить до п’ятірки областей, у яких системно буде впроваджуватися інклюзивна освіта. Варто зауважити, що заплановані зміни в навчальному процесі уже підкріплено відповідними нормативними документами. Це дає змогу відійти від радянських психолого-медико-педагогічних консультацій і започаткувати прогресивні інклюзивні ресурсні центри.

Наразі головним нашим завданням є підготовка фахівців та пристосування навчальний закладів для дітей з особливими освітніми потребами. Ми маємо зробити середовище безбар’єрним, без бар’єрів повинні бути і наші душі. Адже головним інструментом роботи з усіма дітьми залишається любов.

Читати також: Марина Порошенко підтримує інклюзивну освіту на Чернігівщині

 

Микола Конопацький, начальник Управління освіти та науки облдержадміністрації: За основу концепції нової школи береться презумпція талановитості дитини. Цей фактор – незалежний від потреб. Більш того, школа сьогодні має надавати не лише знання, а й вчити їх використовувати у житті. Особливо, коли мова йде про дітей з інвалідністю.

 

 

Оксана Ворожбит, психолог Трисвятськослобітської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Чернігівського району:На мою думку, складнощі у дітей з особливими потребами виникатимуть саме із засвоєнням програми, а не з комунікацією з однолітками. Більшість дітей, уже звикли до індивідуального навчання. Та і вчителю буде складно призвичаїтися до зміненого формату. Однак, реформування необхідне.

З досвіду роботи можу сказати, що у сільських школах діти налаштовані більш позитивно. Адже навчальні заклади у провінціях – такі собі родини, де всі один одного добре знають і за межами навчальних класів.

 

Читати також: Умови і можливості для кожної дитини. Інклюзія — черговий крок

В обговоренні також взяв участь начальник профільного Чернігівського міського управління Василь Білогура та представниця Благодійного Фонду Порошенка Аліна Мельник.

Цього ж дня відбулися обласні серпневі конференції педагогічних працівників з тем «Актуальні проблеми викладання суспільних та філологічних дисциплін у 2017-2018 навчальних роках» та «Новий Державний стандарт початкової загальної освіти «Нової української школи».

 

Департамент інформаційної діяльності
та комунікацій з громадськістю Чернігівської облдержадміністрації

Останні новини

Анонси








































 

 

 

 

Погода