Чернігівська ОДА

rss facebook
Чернігівська обласна державна адміністрація Горяча лінія голови Головна сторінка Мапа сайту Мапа

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   

                                   


                                  07 Лютого 2019 14:15

                                  Агітація в рамках закону: чернігівські ЗМІ отримали відповіді на актуальні питання, пов’язані з виборами

                                  Про особливості висвітлення у медіа виборчої кампанії говорили 5 лютого на нараді в Чернігівській ОДА. У формі презентації  Ірина Сенченко, представник Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення у Чернігівській області, роз’яснила мовникам вимоги виборчого законодавства, аби вони докладніше знали про ризики невиконання законодавчих норм.  

                                  15 відсотків протягом кожної астрономічної години для телебачення, 20 відсотків – радіо. Такий обсяг реклами, в тому числі й політичної, регламентується  статтею 13 Закону України «Про рекламу».  При цьому реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, 
                                  незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу. І стосується це як комерційної, так і політичної реклами (відповідно до статті 9 цього Закону).

                                  Ірина Сенченко наголосила  і на вимогах щодо ідентифікації політичної реклами. Так, відповідно до частини десятої статті 64 та частини дванадцятої статті 61  Закону України «Про вибори Президента України»: «протягом демонстрації політичної реклами, що здійснюється за рахунок коштів виборчого фонду кандидата на пост Президента України, обов’язково демонструється прізвище, ім’я та по батькові її замовника у формі текстового повідомлення, яке має займати не менше 15 відсотків площі екрана і бути виконане контрастним кольором до фону та бути сприйнятним для глядача».

                                  Крім того, мовники повинні враховувати і вимоги до висвітлення результатів соціологічних опитувань:  частина перша статті 56-6 Закону України «Про вибори Президента України» передбачає, що підприємства, заклади, установи та організації, що проводять опитування громадської думки, мають право оприлюднювати результати опитування, пов’язаного з виборами, з обов’язковим зазначенням часу його проведення, території, яку охоплювало опитування, розміру та способу формування соціологічної вибірки опитаних, методу опитування, точного формулювання питань, можливої статистичної похибки.

                                  Найбільшою проблемою виборчих перегонів є поширення ЗМІ прихованої агітації та рекламування певних політичних сил в інформаційних повідомленнях та окремих програмах, хоча частиною 10 статті 64 Закону України «Про вибори Президента України» забороняється включення до інформаційних теле-, радіопрограм передвиборних агітаційних матеріалів кандидатів на пост Президента України або політичної реклами. Політична реклама повинна бути відокремлена від інших матеріалів і означена як така.

                                  До того ж упродовж 20 хвилин до і після трансляції передвиборної агітаційної теле-, радіопрограми відповідного кандидата на пост Президента України забороняється у будь-якій формі коментувати чи оцінювати зміст передвиборної агітаційної програми, давати будь-яку інформацію щодо цього кандидата, цієї партії (стаття 61 цього Закону). Варто пам’ятати, що переривати передачі передвиборних програм кандидатів на пост Президента України рекламою товарів, робіт, послуг та іншими повідомленнями забороняється (частина одинадцята статті 64 цього Закону).

                                  Представник Національної ради в області нагадала присутнім, що медіа-регулятор здійснює контроль за дотриманням мовниками чинного виборчого законодавства. Проводяться моніторинги ефірів як загальнонаціональних, так і регіональних та місцевих компаній. Національна рада 20 грудня 2018 року створила робочу групу з нагляду за дотриманням телерадіоорганізаціями виборчого законодавства та затвердила її склад. Діяльність робочої групи відкрита для представників міжнародних спостережних місій та громадських організацій.

                                  Ірина Сенченко висловила сподівання, що ЗМІ Чернігівщини  відповідально поставляться до своєї місії, об’єктивно і збалансовано висвітлювати перебіг виборчої кампанії, не поширюватимуть мову ворожнечі і пропаганду країни-агресора.

                                  Подібні консультативні наради з мовниками заплановано провести також у  Прилуках та Ніжині.

                                  Представник Національної ради України з питань телебачення
                                  і радіомовлення у Чернігівській області Ірина Сенченко

                                  Назад

                                  Розробник : КП 'ІАЦ Чернігівської облради'    © Чернігівська облдержадміністрація
                                  Технічна підтримка: КП 'ІАЦ Чернігівської облради' (0462)674166 obl.kp.iac@gmail.com
                                  Інформаційне наповнення: Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації (0462)675372 inform.dep.cn@gmail.com
                                  Використання будь-яких матеріалів, що опубліковані на цьому сайті, дозволяється при умові вказання посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на офіційний сайт Чернігівської облдержадміністрації www.cg.gov.ua