back

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області

Поштова адреса : індекс 14005, м. Чернігів, вул. П`ятницька , 83 -А
Телефон: 674-802
Адреса електронної пошти: main@cn.pfu.gov.ua
Адреса веб-сайту Пенсійного фонду України:  www.pfu.gov.ua

Структура

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05 квітня  2014 року № 85 “Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів” (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 08 липня 2020 року № 570 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 05 квітня         2014 року № 85 і від 24 січня 2020 року № 22”) та наказу Пенсійного фонду України від 16.07.2020 року № 63 “Про граничну чисельність працівників територіальних органів Пенсійного фонду України”, 15 жовтня 2020 року введена в дію нова структура Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області, яка передбачає оптимізацію чисельності працівників та перерозподіл функціональних процесів в структурних підрозділах.

У Головному управлінні Пенсійного фонду України в області  працюють 13 відділів обслуговування громадян (сервісних центрів).

Відділ обслуговування військовослужбовців та деяких інших категорій громадян (сервісний центр) м. Чернігів, вул. Мазепи, 19.

Відділ обслуговування громадян № 1 (сервісний центр) м. Чернігів, вул. Шевченка, 162.

Відділ обслуговування громадян № 2 (сервісний центр) м. Чернігів, вул. Мазепи, 19.

Відділ обслуговування громадян № 3 (сервісний центр) смт Ріпки, вул. Попудренка, 8, м. Городня, вул. Троїцька, 10.

 Відділ обслуговування громадян № 4 (сервісний центр) смт Козелець, вул. Незалежності, 3, смт Куликівка, вул. Миру, 67.

Відділ обслуговування громадян № 5 (сервісний центр) м. Корюківка, вул. Вокзальна, 8А, м. Сновськ, вул. Свято-Троїцька, 6А.

Відділ обслуговування громадян № 6 (сервісний центр) м. Мена,  вул. С. Титаренка, 18, смт Сосниця, вул. Чернігівська, 54.

Відділ обслуговування громадян № 7 (сервісний центр) м. Прилуки, вул. 1 Травня, 48А,  смт Варва, вул. Пилипенка, 3А.

Відділ обслуговування громадян № 8 (сервісний центр) м. Ічня, вул. Григорія Коваля, 12А, смт Срібне, вул. Миру, 41, смт Талалаївка, вул. Центральна, 5.

Відділ обслуговування громадян № 9 (сервісний центр) м. Ніжин, вул. Шевченка, 21Ж.

Відділ обслуговування громадян № 10 (сервісний центр) м. Носівка, вул. Центральна, 6, м. Бобровиця, вул. Незалежності, 50.

Відділ обслуговування громадян № 11 (сервісний центр) м. Бахмач, вул. Чернігівська, 2А, м. Борзна, вул. Незалежності, 2.

Відділ обслуговування громадян № 12 (сервісний центр) м. Новгород-Сіверський, вул. Соборна, 3, смт Короп, вул. Горького, 9, м. Семенівка, вул. Червона площа, 10.

Керівники головного управління:

Начальник головного управління – Юрченко Юрій Дмитрович

Перший заступник начальника головного управління – Рем Ольга Миколаївна

Заступник начальника головного управління – Білозуб Наталія Анатоліївна

Заступник начальника головного управління – Сіраш Вадим Васильович 

Контакти керівництва та керівників самостійних структурних підрозділів Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області 

Графік особистого прийому громадян керівництвом та керівниками самостійних структурних підрозділів Головного управління

Пенсійного фонду України в Чернігівській області

Графік прийому громадян фахівцями сервісних центрів Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області

Графік прийому громадян на віддалених робочих місцях ГУ ПФУ в Чернігівській області 

З’ясувати всі питання, які Вас турбують, можна за телефоном «Контакт-центру» Пенсійного фонду України: 0-800-503-753 (безкоштовно) чи за телефонами гарячих ліній: (044) 281-08-70, (044) 281-08-71.

Номери телефонів "гарячих ліній" сервісних центрів Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області

 

Пенсійний фонд України повідомляє про зміни щодо виплати допомоги на поховання та недоотриманої пенсії

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року № 1279 “Деякі питання організації виплати пенсій та грошової допомоги”, виплати допомоги на поховання та недоотриманої у зв’язку зі смертю одержувача пенсії, органами Пенсійного фонду України з 1 квітня здійснюються виключно через уповноважені банки.

При зверненні до органів Фонду для отримання допомоги на поховання або недоотриманої пенсії померлого пенсіонера потрібно подати заяву.

Також до заяви про виплату допомоги на поховання додається:

– документ, що посвідчує особу заявника;

– свідоцтво про смерть;

– витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання або довідку про смерть пенсіонера;

– номер банківського рахунку.

Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Якщо реєстрація смерті відбулась за межами України, подається свідоцтво про смерть або інший документ, що підтверджує факт смерті, виданий компетентним органом іноземної держави.

Члени сім’ї, які звертаються за недоотриманою пенсією померлого протягом шести місяців з дати смерті пенсіонера, надають:

– документ, що посвідчує особу, яка звертається;

– свідоцтво про смерть;

– документи, які підтверджують родинні стосунки.

Для виплати недоотриманої пенсії, яка ввійшла до складу спадщини надається:

– документ, що посвідчує особу заявника;

– свідоцтво про смерть;

– свідоцтво про право на спадщину.

Додатково: заявники, які згідно з паспортом зареєстровані на тимчасово окупованих територіях, надають власну довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Перелік уповноважених банків можна знайти за посиланням:

https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/

 

Про перерахунок пенсій працюючим пенсіонерам

Частиною четвертою статті 42 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” передбачено щорічний перерахунок пенсії з  01 квітня особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули необхідний страховий стаж. 

Перерахунок пенсії проводиться:

 – без додаткового звернення особи до органів Пенсійного фонду України;

– особам, які після призначення (попереднього перерахунку) пенсії продовжували працювати та набули не менш як 24 місяці страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії, або менш як 24 місяці страхового стажу, але після призначення (попереднього перерахунку)  пенсії пройшло не менш ніж два роки.

У 2021 році буде перераховано пенсії працюючим пенсіонерам, які призначені/перераховані до квітня 2019 року.

Право на перерахунок визначає страховий стаж, набутий на 1 березня року, в якому проводиться перерахунок.

Дані до реєстру застрахованих осіб про страховий стаж за січень-лютий 2021 року надійдуть у складі єдиної звітності зі сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску, яку страхувальники зобов’язані подати  до 10 травня.

Перерахунок, передбачений законодавством, буде проведено у травні-червні з 1 квітня.

 

Зміни в організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги

Кабінетом Міністрів України 29 березня 2021 року прийнято постанову № 277 „Про додаткові заходи щодо організації виплати і доставки пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України”.

Відповідно до постанови, до 1 вересня 2021 року Пенсійний фонд України проведе  перший конкурс  для відбору організацій, які здійснюватимуть виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України. До його проведення виплату і доставку пенсій здійснюватиме АТ „Укрпошта”.

За місцем фактичного проживання з 1 вересня 2021 року отримуватимуть пенсії та грошову допомогу:

люди з інвалідністю І групи;

особи, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування та потребують постійного стороннього догляду;

особи, які досягли 80-річного віку;

одержувачі державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та допомоги на догляд.

Особи з вищезазначених категорій отримуватимуть пенсії та грошову допомогу за власним вибором: або через організацію, відібрану на конкурсі, або через обраний самостійно банк з числа уповноважених.

Інші категорії пенсіонерів, які на сьогодні отримують виплати у відділеннях АТ «Укрпошта» або з доставкою додому листоношами, до 1 вересня 2021 року повинні  обрати один з уповноважених банків для здійснення подальшої виплати  пенсій з переліку https://www.pfu.gov.ua/1906048-perelik-bankiv-upovnovazhenyh-na-vyplatu-pensij/.

У разі, якщо до визначеного терміну громадяни не зроблять вибір, виплата пенсій кожному з таких одержувачів з 1 вересня 2021 року здійснюватиметься через поточний рахунок в АТ “Ощадбанк”, який буде  відкритий за зверненням органу Пенсійного фонду України, про що одержувача буде проінформовано. Громадяни можуть будь-коли змінити уповноважений банк за власним бажанням.

 

Облік трудової діяльності працівника в електронній формі

5 лютого 2021 року Верховною Радою України прийнято Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”.

Закон передбачає поступову відмову від паперових трудових книжок, запровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі, автоматичне призначення пенсії за віком.

Закон запроваджує:

— механізми накопичення, зберігання та використання даних про трудовий стаж працівників в електронній формі;

— електронний документообіг при накопиченні, зберіганні та використанні (за згодою особи, крім випадків, передбачених законом) даних про трудовий стаж;

— автоматичне, без звернення особи, призначення пенсії при досягненні пенсійного віку, без необхідності додатково звертатись та особисто відвідувати органи Пенсійного фонду України.

Прийняття Закону дасть змогу:

— спростити процедури одержання інформації про набутий стаж працівників для призначення виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, наприклад, у випадку тимчасової втрати працездатності;

— зменшити витрати роботодавців на ведення паперового документообігу;

— усунути можливі ризики і негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, фальсифікації або внесення недостовірних відомостей.

Ведення трудової діяльності працівника в електронній формі забезпечить необхідні умови для автоматичного призначення пенсій на підставі наявних відомостей про стаж та сплачені внески, що містяться в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового соціального страхування. За бажанням особа зможе додавати додаткові документи через особистий електронний кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України.

 

Мінімальну пенсію 65-річним підвищили

З 1 вересня на Чернігівщині майже 63,5 тис. непрацюючих пенсіонерів отримують перераховану пенсію. Мінімальний розмір пенсії для пенсіонерів, які мають повний страховий стаж, зростає з 1889,20 грн до 2000 грн.  Про це повідомив начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Юрій Юрченко.

 Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено підвищення мінімальної заробітної плати з 4 723 до 5 000 гривень. Така зміна є підставою для збільшення мінімального розміру пенсії за віком для непрацюючих пенсіонерів, які досягли 65 років та мають страховий стаж 35 років — чоловіки та 30 років — жінки. Відповідно до чинного пенсійного законодавства, розмір пенсії у таких пенсіонерів має складати не менше 40 відсотків від мінімальної заробітної плати.

Крім цього, слід мати на увазі, що до зазначеного розміру можуть встановлюватись доплати, зокрема за понаднормовий стаж, підвищення чи надбавки передбачені законодавством.

Для працюючих пенсіонерів перерахунок пенсій з використанням нового показника мінімальної заробітної плати здійснюється після звільнення з роботи або припинення ними підприємницької діяльності.

Головним управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області перераховано пенсії майже 63,5 тис. пенсіонерів. Середній розмір підвищення склав сорок дві  гривни.

Перераховані пенсії виплачуватимуться пенсіонерам у визначену їм дату починаючи з 4 вересня. Перерахунки проведено автоматизованим способом, тому звертатися до органів Пенсійного фонду не потрібно. Розмір підвищення розраховано індивідуально для кожного пенсіонера за документами, які містяться в пенсійній справі.

Довідково
Для осіб, що мають страховий стаж не менше, як 30 років (жінки), 35 років (чоловіки), мінімальна пенсійна виплата становить 2100 грн, а для громадян, старших за 80 років, які мають страховий стаж не менше як 20 років (жінки) і 25 років (чоловіки),  мінімальна пенсійна виплата становить 2600 грн.

 

Посилюються інспекційні заходи щодо виявлення у суб’єктів господарювання неоформлених працівників

25 серпня ц.р. начальник Відділу забезпечення наповнення бюджету № 1 Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Людмила Соколенко взяла участь у робочій нараді Управління Держпраці у Чернігівській області стосовно проведення масштабної інформаційної та інспекційної кампанії з питань недопущення використання незадекларованої праці найманих працівників.

У заході взяли участь уповноважені представники Головного управління Пенсійного фонду України у Чернігівській області, Головного управління Державної податкової служби в Чернігівській області, обласного центру зайнятості та Головного управління Національної поліції України в Чернігівській області.

Учасники обговорили ряд питань стосовно взаємодії відомств та планування проведення інспекційної кампанії, під час якої будуть здійснюватися заходи державного контролю за додержанням законодавства про працю з питань виявлення неоформлених трудових відносин.     

Людмила Соколенко повідомила, що за результатами щомісячного аналізу відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування з початку нинішнього року фахівці пенсійної служби області поінформували Управління Держпраці у Чернігівській області про 8784 роботодавців, за звітністю яких наявні ознаки можливих порушень законодавства про працю, матеріали щодо 1602  таких страхувальників скерували до Головного управління Державної податкової служби в Чернігівській області для вжиття відповідних заходів реагування.

З 1 вересня 2020 року Управління Держпраці здійснюватиме посилені інспекційні заходи щодо виявлення у суб’єктів господарювання неоформлених працівників. В ході таких перевірок використовуватиметься також інформація, надана Пенсійним фондом. При цьому, якщо державні інспектори виявлять факти використання незадекларованої праці, до роботодавців застосовуватимуться жорсткі фінансові санкції (детальніше за посиланням: https://dsp.gov.ua/podolannia-nelehalnoi-zainiatosti/ ).

На нараді було ухвалено рішення активізувати роботу відомств по вдосконаленню співпраці щодо легалізації оплати праці та зайнятості населення.

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області нагадує: неофіційне працевлаштування означає втрачений стаж, а, отже, недораховану пенсію.

Шановні роботодавці! Легалізуйте зайнятість працівників та відмовтесь від виплати зарплати «в конвертах». У випадку ігнорування цієї вимоги контролюючі органи будуть застосовувати всі заходи впливу за порушення законодавства з праці у межах їх компетенції.

 

Реорганізація Пенсійного фонду України

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2018 року № 628 «Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України» управління Пенсійного фонду України в  Чернігівської області з 10.06.2019 року припинили свою діяльність шляхом приєднання до головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області, яке є правонаступником всіх прав та обов’язків 10 об’єднаних територіальних управлінь ПФУ в області.

Відтепер всі управління, які ліквідувалися як юридичні особи, не ведуть самостійного листування. Усі листи, письмові звернення та поштову кореспонденцію потрібно надсилати на адресу головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області  – вул. П’ятницька, 83-А, м. Чернігів, поштовий індекс14005.

У підрозділах Фонду продовжуватимуть працювати спеціалісти з обслуговування громадян, призначення, перерахунку та виплати пенсій, платежів до пенсійної системи, контрольно-перевірочної роботи, ведення електронних реєстрів, підтримки, адміністрування і захисту інформаційно-аналітичних систем, юридичної служби тощо, які надаватимуть всю необхідну інформацію відповідно до запитів громадян, страхувальників та застрахованих осіб.

В області збережено діючу мережу місць прийому та обслуговування жителів області. У відділах  обслуговування громадян (сервісних центрах), на віддалених робочих місцях в об’єднаних територіальних громадах, місцевих органах влади, у центрах надання адміністративних послуг, сільських та селищних радах тощо, проводиться прийом громадян з питань призначення, перерахунку та виплати пенсій, оформленні допомоги на поховання, видачі довідок про розмір пенсії, про перебування на обліку та інше.

Це ще один важливий крок на шляху створення якісно нової системи пенсійного забезпечення, яка передбачає покращення якості обслуговування громадян у сфері пенсійного забезпечення з наближенням його до європейських стандартів.

У головному управлінні працюють 24 сервісні центри (16 відділів обслуговування громадян: Бахмацький, Бобровицький, Борзнянський, Ічнянський, Козелецький, Коропський,  Менський, Ніжинський, Новгород-Сіверський, Носівський,  Прилуцький, Ріпкинський, Сосницький, Чернігівський № 1, Чернігівський № 2 та 8 секторів обслуговування громадян: Варвинський, Городнянський, Корюківський, Киликівський, Семенівський, Сновський, Срібнянський, Талалаївський).

 

14.08.2020

До уваги працюючих пенсіонерів або тих, хто вирішив працевлаштуватись

Час від часу на просторах Інтернету з'являються «лякалки» про обмеження прав пенсіонерів, які працюють.

То що ж треба знати тим, хто у період отримання пенсії готовий вийти на роботу?

З цим запитанням ми звернулися до начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Юрія Юрченка.

 - Згідно законодавства, працюючим пенсіонерам для збереження виплат немає потреби обирати між пенсією та зарплатою. Пенсіонер після призначення пенсії має право отримувати її та продовжувати працювати, навіть на тій же посаді (крім пенсіонерів, які отримують пенсію за вислугу років). Пенсії виплачуються без врахування одержуваної заробітної плати, крім випадків, передбачених законом.

- Чи проводяться перерахунки пенсій працюючим пенсіонерам?

- Кожні 2 роки пенсіонерам, які працювали після призначення пенсій, проводяться перерахунки з урахуванням набутого після призначення пенсії страхового стажу або страхового стажу та заробітної плати (обирається найвигідніший варіант перерахунку). Крім того, такі пенсії індексуються за загальновизначеними правилами.

Розмір призначеної пенсії переглядається (перераховується) за правилами, визначеними законодавством. Однією з підстав для перерахунку пенсій є зміна прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Як правило, така зміна передбачена двічі на рік – з липня та грудня.

Надбавки, доплати, підвищення, інші виплати, встановлені законодавством, переглядаються (збільшуються) при зміні прожиткового мінімуму незалежно від факту роботи пенсіонера. А ось доплата за понаднормовий стаж, яка також може залежати від прожиткового мінімуму, перераховується лише непрацюючим пенсіонерам.

Крім того, лише непрацюючим пенсіонерам встановлюється надбавка на непрацездатних членів сім’ї. Тому для визначення належного розміру пенсії і має значення повідомлення про факт працевлаштування. Закон «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» зобов’язує кожну застраховану особу повідомляти про зміни, зокрема, щодо свого працевлаштування. Про такий обов’язок органи Пенсійного фонду повідомляють кожного пенсіонера у заяві, пам’ятці, які він підписує.

- Чи передбачаються законодавством штрафи працюючим пенсіонерам, якщо вони не повідомлять органи ПФУ про своє працевлаштування?  

 -Ніяких штрафів не передбачено. Навпаки, після встановлення факту роботи, про який пенсіонер не повідомив своєчасно, його розмір пенсії визначається з урахуванням нових даних. Щодо повернення надміру виплачених сум, то тут закон передбачає можливість повернути неналежні пенсіонеру суми добровільно. Якщо ж ні, то утримується переплата з пенсії в розмірі не більше 20 % місячної пенсії. Тому, шоб уникнути непорозумінь рекомендуємо тим, хто має намір у період отримання пенсії вийти на роботу, невідкладно інформувати органи Пенсійного фонду про такий факт будь-яким зручним способом.

ДОВІДКА

Станом на 01.08.2020 загальна кількість пенсіонерів (цивільних та військових) в Чернігівській області складає 324,8 тис осіб. В тому числі 64,5 тис працюючих пенсіонерів.

 

19.05.2020

В Чернігівській області розпочала роботу інформаційна платформа «Допомога поруч»

Міністерством соціальної політики України запроваджено соціальний проєкт, створений для надання адресної допомоги вразливим верствам населення в період карантину.

В межах забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 08.04.2020 «Про розвиток соціальних сервісів для деяких соціальних груп населення» розпочинає функціонування інформаційна платформа «Допомога поруч». Вона розміщена за посиланням https://dopomoga.msp.gov.ua.

Проект об’єднує зусилля благодійних та громадських організацій, бізнесу, волонтерів, небайдужих громадян, органів державної влади і місцевого самоврядування з виявлення потреб людей через «гарячі» телефонні лінії, звернення та надання їм необхідної допомоги.

Завдяки соціальному онлайн-проєкту оперативно визначатимуться потреби, надаватиметься відповідна мобільна допомога та соціальні послуги одиноким громадянам похилого віку, людям з інвалідністю, сім’ям з дітьми та іншим соціально вразливим верствам населення.

«Допомога поруч» працює на Чернігівщині за номером 0800502349.

Пенсіонери можуть сплатити «комуналку» телефоном без комісії

Держава пропонує варіанти дистанційних послуг, щоб убезпечити найбільш вразливі категорії населення від небезпечного вірусу і закликає громадян, які одержують пенсію або соціальну грошову допомогу через банківські установи, дистанційно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги. До того ж віднедавна з’явилася можливість зробити це не тільки через мережу Інтернет, а й за телефоном.

Здійснити такий телефонний розрахунок доволі просто. Навіть більше, за сплату комунальних послуг у такому форматі уповноважений банк не стягує комісію.

Крок 1 – Зателефонуйте на гарячу лінію свого банку.

Крок 2 – Пройдіть телефонну ідентифікацію за умовами, визначеними банком, відповідаючи на запропоновані запитання.

Крок 3 – Після встановлення особи працівник банку має отримати від вас інформацію про перелік житлово-комунальник послуг, які бажаєте сплатити дистанційно, і необхідні дані для здійснення оплати послуг із вашого рахунку.

Крок 4 – Отримайте від банку СМС-повідомлення про здійснену оплату житлово-комунальних послуг.

ВАЖЛИВО: Для сплати комунальних послуг тільки ви маєте телефонувати на гарячу лінію свого банку. Банк не може телефонувати вам із цього приводу. Задля уникнення шахрайських схем не надавайте свої особисті й банківські дані невизначеним особам!

 

14.05.2020

Перші підсумки роботи під час карантину: посилений захист працівників, складнощі та обмеження при прийомі громадян

Безпечні умови праці пенсійників під час карантину завжди перебувають в центрі уваги керівництва Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області та Чернігівської обласної організації профспілки працівників Пенсійного фонду України.

Нещодавно, для забезпечення співробітників засобами індивідуального захисту під час протидії поширенню хвороби COVID-19, Головним управлінням Пенсійного фонду України в області додатково закуплено та розповсюджено 150 захисних щитків для працівників, які безпосередньо контактують з відвідувачами. Обком профспілки також додатково виділив 4,2 тис. грн на закупівлю 500 медичних масок багаторазового використання, які отримали працівники Фонду.

Незважаючи на складнощі та обмеження при прийомі громадян, співробітники Головного управління продовжують працювати, виконуючи покладені на них обов’язки.

Фінансування, перерахунки, виплата та доставка пенсій здійснюється вчасно, згідно із затвердженими графіками.

Для вирішення індивідуальних питань громадян працюють додатково телефони «гарячих ліній» Головного управління, про які населення області широко інформували в друкованих, електронних ЗМІ, на обласному радіо й телебаченні. Мешканцям області також постійно нагадували, що існує можливість вирішити більшість пенсійних питань без особистих візитів, скориставшись онлайн сервісами вебпорталу Пенсійного фонду України.

Під час карантину (з 17.03.2020 по 13.05.2020) до структурних підрозділів обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області з питань пенсійного забезпечення звернулося 13352 громадяни, в тому числі: за призначеннями пенсій — 839 громадян, за перерахунками пенсій — 1193 громадян, надано різних довідок — 7196 громадянам, оформлено допомогу на поховання та прийнято заяв на оформлення недоотриманої пенсії - 2924 громадянам та надано більше 1200 інших послуг.

За наданням послуг через вебпортал звернулося 154 громадянина.

В Управлінні обслуговування громадян працює 26 «гарячих телефонних ліній», на які зателефонували 18329 громадян.

 

13.05.2020

Пенсійний фонд України почав виплачувати проіндексовані пенсії

У травні цього року Пенсійним фондом України проведено індексацію пенсій переважній більшості пенсіонерів області. Більш докладно про перерахунки пенсій — в інтерв’ю начальника Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Юрія Юрченка.

Кому підвищили пенсійні виплати?

В області автоматично (без особистих звернень) проведено перерахунок пенсій 283,6 тис. пенсіонерам. Із перерахованих пенсій розмір підвищено для 242,7 тис. пенсіонерів (79,3 % від загальної чисельності цивільних пенсіонерів). Середній розмір підвищення складає 200,38 грн.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2020 року № 251 «Деякі питання підвищення пенсійних виплат і надання соціальної підтримки окремим категоріям населення у 2020 році» Пенсійним фондом України проведено індексацію пенсій з 1 травня поточного року. Виплата проіндексованих пенсій проводиться з 4 травня 2020 року у встановлені пенсіонерам дати виплат шляхом зарахування на рахунки в банках або через АТ «Укрпошта». На підвищення пенсійних виплат пенсіонерам області додатково спрямовано 48,6 млн грн.

На підвищення з 1 травня цього року можуть розраховувати ті, хто отримує пенсії за віком, по інвалідності, з причин втрати годувальника, за вислугою років.

Нагадую, що для отримання перерахунків та доплат додатково звертатися до працівників Пенсійного фонду не потрібно. Гроші надійдуть на банківську картку, або ж їх доставлять  листоноші «Укрпошти».

Як проводиться  індексація пенсій?

Індексація пенсій проводиться з минулого року шляхом перерахунку раніше призначених пенсій.

При цьому враховується збільшений показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, та який враховується для обчислення пенсії. Відповідно постанови Уряду даний перерахунок в цьому році проведений з використанням коефіцієнта збільшення показника середньої зарплати для обчислення пенсії в розмірі 1,11. Це означає, що на 11% збільшено показник середньої зарплати, з урахуванням якого проведено відповідний перерахунок 01.03.2019 (4404,35 грн  х 11% =4888,83 грн).     Під час обчислення пенсій чорнобильцям з 1 травня, відповідно до ст. 54  Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильскої катастрофи» у розмірі відшкодування фактичних збитків, враховується показник середньої заробітної плати збільшений з 01.03.2019 (1086,71 грн  х 11% = 1206,25 грн). Крім цього, враховується страховий стаж, розмір заробітної плати, середня заробітна платня за певні періоди і т.д.

Коефіцієнти страхового стажу та коефіцієнти заробітку вираховуються органами Пенсійного фонду індивідуально для кожної людини.

ВАЖЛИВО!  Якщо ж навіть з урахуванням всіх надбавок та індексації розмір підвищення, в результаті перерахунку, не досягає 100 грн, пенсіонеру встановлюється доплата до пенсії в сумі, що не вистачає до зазначеного розміру. Також слід зазначити, що розмір пенсійних виплат у одержувачів пенсій, призначених згідно Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які набули необхідного страхового стажу (35 років чоловіки та 30 років жінки), не може бути нижчим 2100 гривень.

Хто не отримає підвищення?

Деякі категорії пенсіонерів не належить до тих, чиї пенсії індексують. Це переважна більшість осіб, які отримують пенсії за спеціальними законами (державні службовці та прирівняні до них особи, працівники прокуратури, колишні судді) за виключенням тих, у яких розмір пенсії за Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»вищій ніж розмір за нормами спеціальних законів. Таким особам пенсія перераховується за матеріалами пенсійних справ з 1 травня цього року  (без особистого звернення). Підвищення не отримують пенсіонери, які одержують максимальні та мінімальні (в т. ч. соціальні) пенсії, та ті, кому виплати вперше призначили у 2018, 2019 і 2020 роках.

Розмір пенсійних виплат у одержувачів пенсій, призначених згідно Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які набули необхідного страхового стажу (35 років чоловіки та 30 років жінки), не може бути нижчим 2100 гривень.

Чисельність пенсіонерів в області за розміром підвищення

21.02.2020

Ціна неуважності — зменшення розміру пенсій

ЄСВ звітність, яку подають роботодавці щодо своїх працівників, доволі складна тому, звичайно ж, можливі і помилки. Але ціна неуважності - зменшення розміру пенсій та страхового стажу в майбутньому, правильність обчислення допомоги по безробіттю, лікарняному, та іншим соціальним виплатам тощо. І навіть якщо  платники єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховували та сплатили ЄСВ , але припустилися помилок в  наданні персональних даних – людині стаж не зараховується.

Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області просить роботодавців не зволікати та перевірити достовірність поданої звітності ЄСВ в кабінеті страхувальника вебпорталу ПФУ, а у разі виявлення помилок — усунути їх та подати виправлені звіти до органів податкової служби для своєчасного завантаження інформації про Ваших працівників до Реєстру застрахованих осіб.

Щоб виключити можливість наявності помилок, неточностей і недостовірності даних, Пенсійний фонд надає можливість кожній особі перевіряти інформацію про власний  страховий стаж та розмір заробітної плати, з якої сплачено страхові внески, в її персональній обліковій картці.

Ознайомитись з нею можна зареєструвавшись на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України( https://portal.pfu.gov.ua/).

ВАЖЛИВО

Користувачам вебпорталу за допомогою електронного цифрового підпису можливо самостійно змінити некоректні відомості: прізвище, ім’я, по батькові; дату і місце народження, стать; громадянство; серію та номер паспорта; номер телефону; адресу місця проживання. Для цього необхідно лише заповнити в Особистому кабінеті застрахованої особи «Анкету для зміни даних в реєстрі застрахованих осіб», прикріпивши  відповідні скановані документи.

 

03.01.2019

Підвищення пенсійних виплат у 2019 році

В області проведено перерахунок пенсійних виплат у зв’язку з підвищенням із першого січня 2019 року показника мінімальної заробітної плати в Україні, визначеної Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» (4 173 грн). Підвищені пенсії отримають 76,1 тис. непрацюючих жителів регіону, які досягли віку 65 років і мають страховий стаж: чоловіки – 35 років, жінки – 30 років. Середній розмір підвищення пенсії становить 158,14 грн, додаткові видатки на виплату пенсії склали понад 12 млн. грн. Пенсіонери, які мають право на підвищення пенсії, в новому розмірі її отримають у січні.

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, з 1 січня 2019 року становить 1 497 грн, з 1 липня – 1 564 грн, з 1 грудня – 1 638 грн. У зв’язку з цим із 1 липня та 1 грудня 2019 року буде проведено перерахунок пенсій, а також надбавок і підвищень до пенсій, розміри яких визначають від прожиткового мінімуму.

У 2019 році також продовжиться ініційоване Урядом підвищення пенсії колишнім військовослужбовцям. З 1 січня пенсії військових пенсіонерів області зростуть, у середньому на 711 гривень. Підвищені пенсії отримають майже 19 тис. колишніх військовослужбовців і міліціонерів. З 1 січня по 31 грудня 2019 року виплачуватиметься 75 % від  суми підвищення; з 1 січня 2020 року – 100 %.

З першого березня 2019 року пенсії, призначені на загальних підставах, буде підвищено у зв’язку із зростанням середньої заробітної плати в Україні (у 2018 році порівняно з 2017 роком) та з урахуванням рівня інфляції в 2018 році.

З 1 квітня буде проведений перерахунок пенсій пенсіонерам, які після призначення (перерахунку) пенсій працювали та набули страховий стаж.

05.12.2018

Пенсійний фонд пропонує одержувати довідки не виходячи з власного офісу

Віднині процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується. На веб-порталі Пенсійного фонду України роботодавці можуть брати інформацію для розрахунку суми виплати лікарняних для своїх працівників.

Первинні дані для розрахунку страхового стажу та розміру заробітної плати раніше надавали самі працівники, для цього вони звертались до управлінь Пенсійного фонду за довідками. Тепер процедура отримання необхідних відомостей значно спрощується.

Як повідомив начальник головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Юрій Юрченко, роботодавці мають можливість одержати інформацію для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності працівника (лікарняні), зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного фонду України, де функціонує кабінет страхувальника (роботодавця).

Увійти до кабінету роботодавець може через електронний цифровий підпис (ЕЦП). З інструкцією щодо реєстрації на веб-порталі та входу в особистий кабінет за допомогою ЕЦП можна ознайомитись на сайті за посиланням – https://portal.pfu.gov.ua в інформаційному полі головного меню «Як зареєструватися»  (https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/HowToReg).

Нагадаємо, що раніше Пенсійний фонд України запровадив сервіс СМС-інформування для застрахованих осіб та пенсіонерів. Також через веб-портал електронних послуг стало можливо отримати довідки, достовірність яких підтверджується QR-кодом.

 

12.11.2018

Увага! Пенсії з 1 грудня підвищуються

На Чернігівщині мінімальні пенсійні виплати та надбавки і підвищення до пенсій для непрацездатних осіб будуть збільшені з 1 грудня 2018 року.  Пенсіонери, які мають право на підвищення пенсії, пенсію в новому розмірі отримають у грудні. У бюджеті Пенсійного фонду України на ці потреби передбачені відповідні фінансові ресурси. Про це повідомив начальник головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області Юрій Юрченко.

Пенсіонерам не потрібно звертатись до органів Пенсійного фонду за перерахунком, оскільки територіальними управліннями Фонду в області він  буде проведений автоматизованим способом.

З 1 грудня 2018 року у відповідності до норм Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» змінюються прожиткові мінімуми для різних категорій осіб. Так прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність з 1 грудня збільшиться  і становитиме - 1497 гривень. У зв'язку з цим будуть перераховані мінімальні пенсійні виплати та надбавки і підвищення до пенсій, розмір яких залежить від прожиткового мінімуму. Розмір підвищення до пенсії кожному пенсіонеру буде визначатися в індивідуальному порядку і залежить від страхового стажу, розміру заробітної плати, з якої призначено пенсію, наявності підвищень та надбавок до пенсії тощо.

Органами Пенсійного фонду області з 1 грудня 2018 року буде здійснено перерахунок:

- мінімальних розмірів пенсій за віком, по інвалідності та  у зв'язку з втратою годувальника;

- мінімальних розмірів пенсій військовослужбовцям та членам їх сімей, призначених відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб”;

- доплат за понаднормовий стаж непрацюючим пенсіонерам відповідно до ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”;

- мінімальних розмірів пенсій по інвалідності внаслідок аварії на ЧАЕС та  щомісячної державної адресної допомоги інвалідам з числа учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС;

- пенсій за особливі заслуги відповідно до Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною";

- надбавки на утриманців відповідно до Закону України “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб”;

- підвищень, передбачених Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”,  щомісячної державної адресної допомоги інвалідам війни та учасникам бойових дій, державної соціальної допомоги на догляд інвалідам війни;

- підвищень, передбачених Законом України "Про жертви нацистських переслідувань";

- доплати шахтарям, на яких поширюється дія Закону України «Про підвищення престижності шахтарської праці».

Виходячи із розміру прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць з 01.12.2018 - 1853,00 грн. буде проведено перерахунок надбавки, передбаченої Законом України “Про донорство крові та її компонентів ”, розмір надбавки складе — 185,30 грн.

 

02.10.2018

Електронне пенсійне посвідчення – важлива новація Пенсійного фонду України

За бажанням електронне посвідчення може отримати будь-який пенсіонер, який отримує пенсійні виплати через Державний Ощадний банк України.

Починаючи з 2018 року всі категорії пенсіонерів можуть безкоштовно оформити головний документ, який підтверджує статус пенсіонера, у вигляді звичайної пластикової банківської картки. Згідно з новим порядком, пенсійні посвідчення можуть виготовляти або в традиційній формі, або у формі платіжної картки – на вибір пенсіонера.

Пенсійні посвідчення, які видавались до цього часу, продовжують діяти. Примусово міняти старі посвідчення на нові не планується. Більше того - сам пенсіонер приймає рішення, за якою формою йому отримати пенсійне посвідчення. Якщо особа бажає повноцінно використовувати всі електронні сервіси Пенсійного фонду чи інших органів влади, мати власний цифровий підпис та мати єдиний документ за допомогою якого можна і отримати пенсію, і підтвердити статус пенсіонера, то вибір, поза сумнівом, за електронною платіжною карткою. Обов'язковим є отримання електронного пенсійного посвідчення (ЕПП) лише внутрішньо переміщеним особам (переселенцям), які отримують пенсії

Переваги ЕПП

Зручність

Вперше пенсійне посвідчення поєднали з банківською карткою. З одного боку, це головний документ, який підтверджує статус пенсіонера і дає право на одержання пенсії, містить електронну інформацію про власника та електронний підпис, а з другого – платіжна банківська картка. У порівнянні зі звичними посвідченнями, користуватися карткою досить зручно – вона невелика, зручно поміщається в гаманець і, на відміну від традиційних посвідчень, не витирається. ЕПП можна пред'являти для користування пільгами на проїзд в громадському транспорті.

Електронне пенсійне посвідчення – це повноцінна платіжна картка «Ощадбанку». Нараховані гроші можна отримати без черг цілодобово в будь- якому місті України в банкоматах будь-якого банку або у відділеннях «Ощадбанку». Можливо зняти з рахунку не всю пенсію, а лише необхідну суму. Навіть не маючи в гаманці «живих» грошей, карткою ЕПП через термінали можна розраховуватись в магазинах, аптеках, автозаправках, інших торгових мережах. Більше того, в окремих випадках покупець, користуючись карткою може отримувати знижки при розрахунках в торгових мережах або аптеках.  Крім цього, клієнт може дати банкові розпорядження регулярно здійснювати платежі з пенсійного рахунку за комунальні та інші послуги, а також робити регулярні перекази на будь-який інший рахунок. Власник картки може сплачувати рахунки за мобільний та міський телефони, Інтернет, кабельне телебачення, за світло, воду, газ, вивіз сміття та інші комунальні послуги за допомогою платіжної картки безпосередньо на сайті «Ощад-24», без комісійних зборів. За допомогою системи «WEB-банкінг» можна контролювати стан своїх рахунків та керувати ними без відвідування фінансової установи.

Оперативність

 Чекаючи на пенсію, немає потреби щодня навідуватися до відділення «Ощадбанку», пошти чи банкомата, щоб перевірити залишок на рахунку. Досить підключити послугу СМС-інформування, яка надається банком, й одразу після нарахування коштів на пенсійну картку на особистий мобільний телефон клієнта надійде відповідне повідомлення. Це дозволяє отримувати пенсію вчасно і без зайвих витрат часу.

Захист

З електронного гаманця власника неможливо вкрасти гроші в магазинах, базарах, громадському транспорті. Навіть у випадку крадіжки ЕПП пенсіонер має можливість оперативно заблокувати картку, безкоштовно зателефонувавши до Контакт-центру Ощадбанку. Власники картки можуть бути впевненими в безпеці своїх грошей навіть в більшої мірі, ніж зберігаючи гроші вдома.

За допомогою ЕПП пенсіонер також може повноцінно користуватися всіма державними електронними сервісами, отримувати документи на веб-порталах органів влади.

Цифровий підпис дистанційно офіційно підтверджує і ідентифікує власника картки. Власник посвідчення може подавати заяви до органів Фонду, не відвідуючи їх особисто, а через інтернет-мережу на Веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/. Відтак, користувачі веб-ресурсу без черг і зайвих витрат  часу можуть скористатись наступними електронними послугами Пенсійного фонду: отримувати інформацію, накопичену в базах даних персоніфікованого обліку, здійснювати  контроль за даними, що вносяться до системи персоніфікованого обліку та  впливають на  пенсійні права (для працюючих), отримувати  відомості з власної пенсійної справи (для пенсіонерів) щодо суми призначеної пенсії, з урахуванням усіх встановлених надбавок, виду пенсії, закінчення строку виплати пенсії тощо, а також  подавати заяву – запит на попереднє замовлення паперових документів: виписки з системи персоніфікованого обліку, виписки з пенсійної справи (для пенсіонерів), виписки про стан розрахунків з ПФУ (для страхувальників).

Отримати ЕПП можна просто і безкоштовно

Щоб отримати електронне пенсійне посвідчення, потрібно звернутись до відділення Пенсійного фонду за місцем проживання та подати заяву на виготовлення ЕПП. Із собою потрібно мати дві фотографії 30 х 25 мм, оригінал паспорту, довідку про надання ідентифікаційного номера (ідентифікаційний код).

 Заява формується автоматично із даних, наявних у базі Пенсійного фонду. Пенсіонеру необхідно її лише підписати. Для виготовлення документу пенсіонерам, які бажають отримати нове посвідчення замість попереднього, можуть бути використані фото, наявні в базі даних Пенсійного фонду. Ті, хто виготовляє електронне пенсійне посвідчення вперше, можуть надати фото або сфотографуватись безпосередньо у відділенні Фонду

За неповнолітніх і недієздатних одержувачів пенсій документи подають законні представники, опікуни, піклувальники (їм із собою треба взяти документи, які підтверджують їхній статус, паспорт і ідентифікаційний код).

 Виготовляє електронне пенсійне посвідчення, яке одночасно є платіжною карткою, Державний ощадний банк України. Виготовляється посвідчення протягом 30 днів і видається, разом інструкцію користувача ЕПП, безкоштовно в обраному відділенні банку.

Забирати виготовлене ЕПП необхідно у відділенні Ощадбанку

Пенсійні посвідчення, які видавались до замовлення електронного пенсійного посвідчення, продовжують діяти.  Впродовж терміну виготовлення ЕПП пенсіонер зможе одержувати пенсію через каси банку без використання картки.  На даний час можливість отримати ЕПП є тільки у одержувачів пенсійних виплат через установи ПАТ “Державний ощадний банк України». Тому громадяни, які не мають рахунку в Ощадбанку, можуть відкрити такий рахунок або перед зверненням в управління Пенсійного фонду, або ж тоді, коли забиратимуть виготовлення ЕПП. Для відкриття рахунку будуть потрібні паспорт, ідентифікаційний номер і пенсійне посвідчення. Якщо пенсіонер уже має відкритий картковий рахунок у цій банківській установі, на який здійснюється зарахування пенсії, то новий рахунок відкривати не треба. Заява та документи на виготовлене ЕПП подається в управління Пенсійного фонду, а забирати виготовлене ЕПП необхідно у відділенні Ощадбанку, яке зазначене в заяві на виготовлення.

 

 

30.08.2018

Змінено порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого ЄСВ

З 06.07.2018 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.05.2018 № 511, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 11 червня 2018 року за № 692/32144, яким внесено зміни та доповнення до Наказу Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

Відповідно до внесених змін з 1 серпня 2018 року  Додаток 4 «Звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (звітний період серпень місяць 2018 року, термін подання протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду) та Додаток 5 «Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» (звітний період за 2018 рік) будуть подаватися за новими формами.

З огляду на зазначене звіти за формами Додатка 4 за звітний період:

- липень 2018 року (які подаються з 01 по 20 серпня 2018 року) подаються за формами звітності, затвердженими наказом Мінфіну № 435;

- звітність за новими формами, затвердженими наказом № 511, подаватиметься платниками єдиного внеску, починаючи з 1 вересня 2018 року, тобто за звітні періоди починаючи з серпня 2018 року.

Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, розміщений на офіційному веб-порталі  Державної фіскальної служби України у розділі «Законодавство>ЄСВ>Накази» за посиланням.

 

03.08.2018

Довідки від Пенсійного фонду відтепер можна отримувати онлайн!

Пенсійний фонд України запровадив новий сервіс із надання електронних документів з підтвердженням QR-кодом. Послуга доступна для користувачів Веб-порталу Пенсійного фонду України, які увійшли на Портал за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП). Це сучасне нововведення дозволяє громадянам не виходячи з дому отримувати такі електронні документи:

- довідку про доходи пенсіонера (загальний розмір призначеної пенсії);

- довідку про доходи пенсіонера для призначення субсидій, що містить дані про розмір пенсії без урахування видів виплати;

- індивідуальні відомості про застраховану особу (форма ОК-5), що містить інформацію про страховий стаж, заробітну плату та сплату страхових внесків страхувальниками;

- витяг з Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, що містить дані про статус застрахованої особи/отримувача страхової виплати; дані про набутий страховий стаж; відомості щодо нарахованої заробітної плати, що враховується для розрахунку страхових виплат та страхового стажу; відомості про особливі умови праці, про суми добровільних внесків; дані пенсійної справи; відомості про інші види загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зазначені електронні документи дійсні для оформлення субсидій, документів у центрах надання адміністративних послуг, посольствах, консульських та банківських установах, органах фіскальної та виконавчої служб, територіальних органах міграційної служби, тощо.

Перевірити достовірність видачі електронних документів з QR-кодом можна через веб-портал Пенсійного фонду України у розділі «Верифікація виданих документів» за посиланням.

Електронний документ з QR-кодом, підписаний електронним цифровим підписом Пенсійного фонду України, згідно з чинним законодавством, є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органів Фонду.

Останні новини

Анонси




































 

 

Погода