18-04-2025 | 17:24
На сьогодні 17 територіальних громад області вже подали проєктні заявки до Міністерства освіти і науки України на оновлення класів біології, географії, математики, фізики, хімії і STEM-лабораторій у закладах загальної середньої освіти. Це ті школи, що працюють нині в очному або змішаному форматі й у перспективі із вересня 2027 року забезпечуватимуть здобуття профільної середньої освіти.
Крім цього, сучасне обладнання з’явиться і в кабінетах Чернігівського обласного наукового ліцею у межах реалізації проєкту «Нова українська школа». На це у 2025 році держава спрямувала більше 10 млн грн. Облаштувати навчальні приміщення мають до початку нового навчального року.
Нові підходи до створення таких просторів у закладах загальної середньої та професійної освіти учора презентувала команда МОН представникам регіонів. Захід відбувся за участю Премʼєр-міністра України Дениса Шмигаля, віцепремʼєр-міністра з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністра цифрової трансформації України Михайла Федорова, першого заступника Голови Верховної Ради України Олександра Корнієнка, міністра освіти і науки України Оксена Лісового. Від Чернігівщини долучилися заступниця голови ОДА Жанна Шерстюк і начальник Управління освіти і науки ОДА Юрій Музика.
«Освіта — це стратегія держави та пріоритет політики уряду. Продовжуємо разом із головами обласних військових адміністрацій формувати безпечне освітнє середовище та оновлювати освітню інфраструктуру. Це спільне завдання держави та регіонів: за два роки уряд спрямував на освітню інфраструктуру мільярди гривень, щоб розпочати будівництво укриттів, закупити шкільні автобуси, модернізувати освітні простори та обладнання», — зазначив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль.
«Збереження і відновлення людського капіталу — одне з наших пріоритетних завдань. Саме тому важливі ці кроки Уряду, які дозволять оновити навчальні простори і підвищити якість освіти у наших школах, — прокоментувала Жанна Шерстюк. — Тим більше, що це стосується саме викладання точних і природничих предметів, які особливо актуальні для відбудови та розвитку України».
Потреба у спеціалістах із природничої, технологічної та математичної освітніх галузей в Україні зростає, однак статистика свідчить: торік 4 з 5 найпопулярніших серед учнів профілів були гуманітарними (лише 11,3% старшокласників обрали математичний профіль). У сільських громадах цей дисбаланс ще глибший.
Сучасно обладнані кабінети фізики, хімії, біології, географії, математики й STEM-лабораторій — це перший крок до того, щоб більше дітей цікавилося відповідними предметами й надалі вибирали саме ці спеціальності. Інтерактивна локація Музею математики «Кубоїд», де відбулася подія і який був створений на виконання Указу Президента України, є одним з яскравих прикладів простору, що спонукає до навчання.
Заплановано, що у 2025 році буде створено понад 100 лабораторій — еталонних освітніх просторів у школах різних областей України.
«Упевнений, підтримка природничої та технологічної освіти — ключ до економічного розвитку після перемоги. Бо саме ці знання перетворюються на інженерні рішення, медичні прориви, ІТ-продукти й нову інфраструктуру», — сказав Михайло Федоров, віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — міністр цифрової трансформації України.
«Наша мета — зробити якісну освіту доступною в кожному регіоні, щоб молодь мала всі ресурси для безпечного, якісного та цікавого навчання. Саме тому на всіх рівнях системно впроваджуємо комплексні освітні політики, серед яких відновлення очного навчання по всій країні, повне оновлення змісту освіти, реформа старшої школи та модернізація освітнього простору — з фокусом на природничо-математичні та технологічні напрями», — зазначив Оксен Лісовий, міністр освіти і науки України.
За повідомленнями Міністерства освіти і науки України
та Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації